Skip to content

GEPASSIONEERD DOOR LOPEN.  GESTEUND DOOR WETENSCHAP

LOOPCENTRUM

Bij Revo Sport zijn wij naast algemene sport- & orthopedische revalidatie, sterk gespecialiseerd in preventie, loopanalyses en kinesitherapie binnen de loopsport.

Samen gaan we op zoek naar de oorzaak van pijn en dysfunctie tijdens het lopen. Onze missie is jou op een kwalitatieve manier te begeleiden naar een pijnvrij en duurzaam lopen.

LOOPANALYSE

Hoe verloopt een loopanalyse praktisch? En hoe kan dit blessures voorkomen en loopprestaties verbeteren?

PREVENTIE

Op een kwalitatieve manier brengen wij de mogelijke risicofactoren in kaart om zo het risico op eventuele blessure te minimaliseren.

REVALIDATIE

Ervaar je toch pijnklachten tijdens of na het lopen?
Ook hier help ik je graag verder.

LOOPANALYSE

Ben jij een beginnende recreatieve of competitieve loper? Een loopanalyse is aangewezen voor ieder niveau! Ons hoofddoel is jou begeleiden naar een duurzaam en blessurevrij loopgebeuren.

  • Krijg eindelijke antwoorden op de vraag:   “waarom heb ik een loopblessure?” ?
  • Krijg een overzicht van alle potentiëel loopgerelateerde blessures gepaard met jouw looptechniek.
  • Optimaliseer je loopstijl en loop zo efficiënter.
De twee uur durende loopanalyse bestaat uit drie onderdelen:
 
  1. We beginnen met een uitgebreid vragengesprek. Via een kwalitatieve vragenlijst krijgen we een volledig beeld van jou als loper.

  2. Klinisch bewegingsonderzoek. Hier evalueren we verschillende parameters (stabiliteit, beweeglijkheid en kracht) die van cruciaal belang zijn tijdens de loopcyclus.

  3. Als laatste gaan we over tot het analyseren van jouw loopstijl/looptechniek. Voor de loopanalyse maken we gebruik van high speed camera’s en biomechanische software.

Als loper ontvang je alle gegevens in een rapport. Dit gaat gepaard met bijgevoegde individuele oefeningen en optimalisatie van jouw looptechniek.

LOOPANALYSE

Ben jij een beginnende recreatieve of competitieve loper? Een loopanalyse is aangewezen voor ieder niveau! Ons hoofddoel is jou begeleiden naar een duurzaam en blessurevrij loopgebeuren.

  • Krijg eindelijke antwoorden op de vraag:   “waarom heb ik een loopblessure?” ?
  • Krijg een overzicht van alle potentiëel loopgerelateerde blessures gepaard met jouw looptechniek.
  • Optimaliseer je loopstijl en loop zo efficiënter.
De twee uur durende loopanalyse bestaat uit drie onderdelen:
 
  1. We beginnen met een uitgebreid vragengesprek. Via een kwalitatieve vragenlijst krijgen we een volledig beeld van jou als loper.

  2. Klinisch bewegingsonderzoek. Hier evalueren we verschillende parameters (stabiliteit, beweeglijkheid en kracht) die van cruciaal belang zijn tijdens de loopcyclus.

  3. Als laatste gaan we over tot het analyseren van jouw loopstijl/looptechniek. Voor de loopanalyse maken we gebruik van high speed camera’s en biomechanische software.

Als loper ontvang je alle gegevens in een rapport. Dit gaat gepaard met bijgevoegde individuele oefeningen en optimalisatie van jouw looptechniek.

PREVENTIE

KRACHTTRAINING
Een belangrijk onderdeel van een goede looptechniek is krachttraining. Het combineren van lopen en krachttraining voorkomt niet alleen blessures, maar verstrekt het lichaam en zorgt voor betere resultaten op korte en lange termijn.

Krachttraining heeft vele voordelen:
° Verhoging van het spieruithoudingsvermogen.
° Betere intermusculaire coördinatie.
° Optimalisatie van de spierwerking.

Meerspiermassa en snellere werking van de spieren. Kortom je gaat sneller en beter lopen en reduceert de kans op overbelastingsletsels tijdens het lopen.
KRACHTTRAINING
TECHNIEKTRAINING
Een slechte techniek is één van de oorzaken tot blessures. Elke loper heeft zijn eigen loopstijl en deze stijl wijzigen is niet evident. Toch is het zinvol dit te evalueren en indien nodig bij te sturen. Een correcte techniek zorgt voor een betere efficiëntie tijdens het lopen. En op deze manier een daling van de belasting.

Je looptechniek evalueren is mogelijk m.b.v onze loopanalyses. Dankzij coördinatie en looptechnische oefeningen kan je je loopstijl optimaliseren.
TECHNIEKTRAINING
TRAININGBEGELEIDING
Via geïndividualiseerde trainingsschema’s onderscheiden we ons van klassieke begeleiding. Jouw schema wordt samengesteld aan jouw loopniveau, conditie, persoonlijke doelstellingen,…

Dankzij up-to-date te blijven met de nieuwste wetenschappelijke evoluties, kunnen we op een kwalitatieve en verantwoorde manier je begeleiden.
TRAININGBEGELEIDING

Een belangrijk onderdeel van een goede looptechniek is krachttraining. Het combineren van lopen en krachttraining voorkomt niet alleen blessures, maar verstrekt het lichaam en zorgt voor betere resultaten op korte en lange termijn. De vele voordelen van krachttraining:

  • Verhoging van het spieruithoudingsvermogen.

  • Betere intermusculaire coördinatie.

  • Optimalisatie van de spierwerking.

  • Meerspiermassa en snellere werking van de spieren.

Kortom je gaat sneller en beter lopen en reduceert de kans op overbelastingsletsels tijdens het lopen.

Een slechte techniek is één van de oorzaken tot blessures. Elke loper heeft zijn eigen loopstijl en deze stijl wijzigen is niet evident. Toch is het zinvol dit te evalueren en indien nodig bij te sturen. Een correcte techniek zorgt voor een betere efficiëntie tijdens het lopen. En op deze manier een daling van de belasting.

Je looptechniek evalueren is mogelijk m.b.v onze loopanalyses. Dankzij coördinatie en looptechnische oefeningen kan je je loopstijl optimaliseren.

Via geïndividualiseerde trainingsschema’s onderscheiden we ons van klassieke begeleiding. Jouw schema wordt samengesteld aan jouw loopniveau, conditie, persoonlijke doelstellingen,…

Dankzij up-to-date te blijven met de nieuwste wetenschappelijke evoluties, kunnen we op een kwalitatieve en verantwoorde manier je begeleiden.

INSPANNINGSTEST

U kan bij ons terecht voor een lactaatmeting op basis van een inspanningstest. Deze testing is uitermate geschikt voor mensen die graag terug aan het bewegen gaan, of die conditioneel moeten herstellen van een medische aandoening.

Tijdens de inspanningstest komen volgende parameters aan bod:

  • Hartfrequentie (met gebruik van hartslagmeter)
  • Melkzuurconcentratie in het bloed (via bloedafname aan de oorlel)

Dankzij deze inspanningstest kunnen we objectief een evaluatie maken van jouw huidige conditie. Op basis van deze kwalitatieve test kunnen we de ideale intensiteit voor jouw sportieve trainingen correct inschatten. Op deze manier kan je efficiënter en preciezer trainen.

Alvorens het starten overlopen we samen jouw profiel en sportieve doelstellingen. Na de test krijg je mondelinge feedback en een uitgebreid verslag. Hier krijg je te horen hoe jouw ideale trainingsschema er uitziet. En worden je trainingen geoptimaliseerd.
Zo begeleiden we jou naar een duurzaam sportgebeuren en het behalen van jouw sportieve doelstellingen.